Implementació Sala Internet Penal de Dones Annex "Chorrillos" - Lima (Perú)

El penal de Dones Annex Chorrillos, es troba a la Capital de Lima, Perú. És un penal d'alta seguretat que alberga 384 dones, de les quals, 262 es troben en qualitat de processades i només 106 tenen sentència. Inicialment el seu objectiu era albergar a les sentenciades per terrorisme, però actualment, l'ocupen a més, les processades o sentenciades per presumptament pertànyer a alguna organització criminal, líders polítiques, etc, així com altres "de el món de baix" que per ignorància, engany o ambició, cauen en màfies de la droga. Aquest centre penitenciari està dividit en tres pavellons de tres pisos cada un, amb règim diferenciat i modalitat més o menys restringida, segons el que estableix per a cada interna la Direcció de el Centre. Hi ha altres, llars d'infants que beneficien 32 menors, fills i filles de les internes.

Des que a nivell nacional va ser decretat el confinament a causa de la pandèmia, les mesures d'aïllament en els penals es van anar aguditzant. En Chorrillos, la prohibició de visites familiars va afectar emotivament a totes les internes, sobretot per no veure els seus fills. Tampoc podien rebre paquets ni cartes ni res físic que arribés de fora. Les cabines telefòniques no donaven l'abast per a les trucades. No hi havia passi per als advocats que portaven els casos de moltes d'elles. També van prohibir l'entrada als que els estaven oferint ajuda psicològica. I per descomptat, tampoc podíem entrar els Equips Pastorals.

D'aquí va sorgir la idea en el nostre equip, de proposar a la Direcció del Penal, implementar una sala d'internet per tal que les internes puguin comunicar-se amb els seus familiars per vídeo conferència. I a més augmentar les cabines telefòniques. No sense dificultat, es van aconseguir els permisos i amb la donació de SISCOARAN més altres donacions, es van aconseguir les dues coses. Impossible descriure el que això ha suposat de vida a les dones i als seus familiars. Per descomptat també al nostre equip que fins a la data, els estem oferint ajuda psicològica, així com formació integral a través de les vídeo conferències i altres mitjans audiovisuals.